Het verhaal van Carina Riezebos – Creativiteit is key
‘Laat me uitleggen hoe ik kijk naar de afgelopen vier jaar Blok bij Carina en waarom Blok Plaatmateriaal en Carina dit samen doen. Waarom wij ervoor kiezen om op het hoogste niveau van de designwereld te willen opereren. In het hol van de leeuw zogezegd..

Het Blokbloed kent een enorme nieuwsgierigheid voor het onbekende, voor nieuwe dingen, voor creativiteit en voor ondernemen met een groot gevoel van betrokkenheid. Daarnaast hebben we een enorm respect voor materialen en voor mensen. Blok is een familiebedrijf met grote aandacht voor goede relaties en echte verbindingen maken met collega’s, klanten en leveranciers. Daar bouwen we hard aan en als je eenmaal in het hart van het bedrijf zit dan laten we niet snel los. Creativiteit en dynamiek is onze key.
Daarnaast kunnen we door op het hoogste niveau te opereren er voor zorgen dat we relevant zijn en blijven. Door aangesloten te blijven op de grote verhalen die er spelen in de wereld, dat wat we met een mooi woord transities noemen, kunnen we voor onze klanten op de thuisbasis ervoor zorgen dat we echt een expert zijn. Niet alleen als het gaat over de technische functionaliteit van onze producten, maar juist ook op de sociaal relevante en beeldende kwaliteiten. Dus gewoon, hoe iets er in de komende tijd uitziet en waarom.
We hebben de afgelopen jaren eigen collecties gemaakt, zoals Nuces en Black Veneer. Daarnaast zijn we opgenomen met onze Tulipa en Flacon vazen in het museum van Abet te Bra, Italië. We hebben diverse perspresentaties gegeven bij Interieurwinkels zoals Co van der Horst met de producten van alle leveranciers en collecties ondergebracht bij architectenbureaus zoals Grand&Johnson. We hebben een stevige samenwerking met het Hout- en Meubileringscollege opgezet in sponsoring en met stagiaires. En niet te vergeten, op Koninklijk niveau geëxposeerd met onze plaatmaterialen in Fulda met Nicole Uniquole. Onze kroonluchter Luciana toert inmiddels in de grote dansvoorstelling van choreografe Isabelle Beernaert door België en komt binnenkort naar Nederland de theaters in. Allemaal zaken die betekenis hebben, zaken die er toe doen.
De allerlaatste, waarom doen we dit? Gaat over kiezen. Wij kiezen heel bewust onze plek en richting in deze best wel onrustige wereld waarin we zitten. We omarmen design & lifestyle als een kernwaarde omdat dat nauw verbonden is met de dagelijkse praktijk van al onze klanten en leveranciers en onszelf. Het gaat niet om de kleurtjes, maar om de inzichten achter de kleurtjes, stijlen en materialen en waarom deze elementen zo volop aanwezig zijn in een bepaald tijd. Wat is de betekenis daarvan.
En zo zorgen wij dat we relevant zijn en blijven voor jouw dagelijkse werkpraktijk.’